.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پول برق تان کم می شود اگر ...

اگر شما هم از آن دسته افرادی باشید که موضوعات مرتبط با هدفمند کردن یارانه ها و واقعی شدن قیمت های آب و برق را دنبال می کنند، به طور قطع قبل از اجرای این قانون به سراغ شیوه هایی خواهید رفت که بتوانيد تا حداقل ممکن، قیمت قبوضتان را کنترل کنيد و اجازه دهيد تا سهمی اندک را برای پرداخت بهای آب و برق در سبد هزینه های مصرفی خانوار خود در نظر بگیرید.

در این جا است که کم کم به سراغ شیوه ها و ابزارهایی می روید که به ساده ترین روش بتوانند تاثیر بسزایی در قبوض آب و برق شما داشته باشند.

یکی از این راهکارهای ساده، کنترل و نحوه انتخاب سیستم های گرمایشی و سرمایشی منزل است.

باید توجه داشت که براي سرمايش و گرمايش محيط، بايد انرژي و هزينه بيشتري نسبت به ساير سيستم‌هاي برقي خانگي به كار برد. براي نمونه، 44 درصد از مبلغ قبوض خصوصا در تابستان و زمستان، مربوط به فرايند سرمايش و گرمايش است.

اين مسأله كه شما از چه نوع سيستم گرمايش، تهويه و هواساز در منزل استفاده مي‌كنيد اهميت چنداني ندارد؛ زيرا مي‌توانيد با نگهداري درست و ارتقاي تجهيزات خانه، آسايش خود را بالا برده و در هزينه صرفه‌جويي كنيد.

اما به خاطر داشته باشيد كه در مقايسه با سيستم‌هاي كلي خانگي يك ديگ با كاركرد بهينه، به تنهايي نخواهد توانست مخارج انرژي را كاهش دهد. بنابراین، با انجام كارهايي نظير نگهداري خاص از سيستم‌ها، ارتقاي سيستم با عايق‌هاي ويژه، هوابندي و تنظيم ترموستات شما خواهيد توانست مبلغ صورت حساب انرژي خود را كاهش داده و آلودگي ايجاد شده را نصف كنيد. در اين رابطه، درجه ترموستات را تا جايي كه مقدور است در زمستان، پاييز و تابستان، بالا ببريد.

همچنين فيلتر ديگ‌ها را هر يك ماه يا هر زمان كه نياز داريد تميز يا تعويض نماييد و خروجي هواي گرم و رادياتورهاي خود را با توجه به نياز نظافت كنيد. از بابت پوشيده نشدن اين ادوات با فرش، مبلمان و پارچه، اطمينان حاصل نماييد و رادياتورها را حداقل يك يا دو بار در هر فصل هواگيري كنيد.

همچنين مي‌توانيد از فن تهويه در آشپزخانه، حمام و ساير نقاط، به شكل معقول استفاده نماييد. اين گونه فن‌ها مي‌توانند در طول يك ساعت مقدارقابل توجهي از هواي گرم يا سرد را از خانه خارج كنند، بنابراین به محض پايان كار، آنها را خاموش كنيد.

در فصول گرم سال، جلوي پنجره‌هاي جنوبي ساختمان، سايبان يا پرده نصب كنيد و در زمستان نيز درطول روز پرده را كنار بزنيد تا نور وارد شود و در طول شب براي جلوگيري از ورود هواي سرد، آن را بسته نگه داريد.

همچنين مي‌توانيد در فصول گرم سال در طول روز سايه‌بان و پوشش پنجره را جهت جلوگيري از دريافت حرارت خورشيدي بسته نگه داريد. اینها راهکارهای ساده ای هستند که اگرچه در نگاه اول ممکن است به نظر ساده بیایند، اما می توانند نقش بسزایی در کاهش مصرف انرژی داشته باشند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.281 seconds.